niedziela, 5 marca 2017

Zdrowe ciasteczka amarantusowe - Amaranth cookies






Wiosna, wiosna...więc ze wszystkimi słodkościami trzeba uważać jeśli chcecie aby zachwyciły się wami promienie słońca. To wcale nie znaczy, że nie można sięgnąć po nic słodkiego. Ciasteczka z amarantusem to akurat przepis na wiosenne kuszenie i łyk dobrej kawy. 

Więcej o amarantusie i jego zdrowotnych właściwościach możecie przeczytać TUTAJ


Ciasteczka amarantusowe

Składniki:
  • szklanka płatków owsianych
  • szklanka mąki z amarantusa
  • 1 żółtko
  • 1 jajko 
  • 100 g masła
  • łyżeczka cynamonu
  • łyżeczka przyprawy korzennej
  • 4 łyżki syropu ryżowego



Jak zrobić ciasto?
- płatki owsiane zmiel w młynku do kawy
- przesiej mąkę
- dodaj do miski wszystkie składniki i zagnieć ciasto
- włóż ciasto do lodówki przynajmniej na 30 min.
- rozwałkuj ciasto dość cienko i wykrawaj foremką ciastka
- kładź na papierze pergaminowym
- włóż ciastka do nagrzanego do 170 stopni piekarnika na około 10 min.
- po wystudzeniu możesz ciastka ozdobić - u mnie gorzka czekolada







Wiosna, wiosna puka a ja w tonacji czarno - białej ale z uśmiechem na torebce. Jakoś do niczego mi nie pasowała i postanowiłam jej dać proste tło w dwóch barwach. Białych koszul nigdy za za dużo (umiar jednak wskazany), a ta zachwyciła mnie od pierwszego wejrzenia. Zakochałam się w jej prostocie i bufiastych rękawach. Myślę, że z jeansami też będzie jej do twarzy. A może mi się tylko wydaje? 


















... a na koniec selfie, które doskonale widać w okularach. Słońce tak cudnie świeciło, że nie mogłam sobie odmówić, ha, ha..


14 komentarzy:

  1. Ewo przepis super i Ty wyglądasz cudownie. Bluzeczka i torebka zachwyciły mnie -super, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bluzkaobledna
    Ślicznie i obłędnie wygldasz

    OdpowiedzUsuń
  3. o nie o takiej godzinie takie posty powinny być zakazane :) mam smaka na słodkie teraz :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepięknie wyglądasz, ta bufiasta koszula to strzał w dziesiątkę!!! A ciasteczka muszą smakować rajsko!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pychaaa! Zapraszam do mnie na Candy:)
    http://grandmothermartha.blogspot.com/2017/03/zapraszam-na-wiosenne-candy.html
    Pozdrawiam ciepło !

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna koszula, ma cudowne rękawy. Pięknie. Wiosna nadciąga...serdecznie pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  7. To jest słodszy, twoja recepta lub swoje zdjęcia? Cookies wydają smaczne, a zdjęcia są ... wspaniałe! Mój drogi przyjacielu, wyglądasz naprawdę ładna, spektakularnie piękne! Lubię swoją elegancję i lubię ten punkt odważnych ubrać nieformalnie bluzka. Wspaniała figura, piękne włosy i najpiękniejsza kucharzem!

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy dość odrobiny słodyczy! Nie ma co sobie wiecznie odmawiać! Piękna koszula - ma swoj urok :)
    ---
    Pozdrawiam i ślę buziaki Pola z Pryzmatu Poli

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie domowe ciasteczka to zawsze tzw. mniejsze zło dla łapiących kilogramy z powietrza. Fajna ta koszula. Pewnie, że do jeansow się nada :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciasteczka wyglądają smakowicie i pewno takie są. Bluzka jest świetna i bardzo ładnie się prezentuje na Tobie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. świetny zestaw
    bardzo podoba mi się torebka, jest taka nietypowa :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie wyglądasz :), a ciasteczka niemal pachną ze zdjęcia :).

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)