środa, 22 czerwca 2016

Szybkie ciasto z rabarbarem - Quick Rhubarb Cake







Niezawodny przepis na szybkie ciasto z owocami. Możesz dodać różne. Ja wybrałam rabarbar. Zostałam nim obdarowana. Łodyżki były jednak bardzo cienkie więc nawet ich nie obierałam tylko pokroiłam w drobne plasterki.
 Jeśli chcesz aby ciasto było mniej kaloryczne możesz zrezygnować z kruszonki. Muszę przyznać jednak, że nieźle podnosi walory smakowe. Wybór pozostawiam tobie.



Składniki: (blaszka 27x21)
  • 4 jajka
  • szklanka cukru (możesz użyć brązowego)
  • 1/2 szklanki oleju rzepakowego
  • 1 i 1/2 szklanki mąki
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • około 3/4 kg rabarbaru (po obraniu miałam pełny, ze stożkiem talerz)


Składniki na kruszonkę
  • około 80 g masła
  • 100 g cukru
  • 150 g mąki






Jak zrobić ciasto?

- umyte łodygi rabarbaru pokrój w cienkie plasterki
- roztop masło i połącz z suchymi składnikami tak aby powstały małe grudki (kruszonka)
- ubij jajka z cukrem na sztywną pianę i pod koniec zmniejszając obroty dolewaj cienką strużką olej
- delikatnie mieszając dodaj przesiane suche składniki i wymieszaj
- wylej ciasto na wyłożoną pergaminem blaszkę
- na ciasto rozsyp równomiernie pokrojony rabarbar i posyp wszystko kruszonką
- włóż ciasto do nagrzanego do 170 stopni piekarnika na 45- 50 min.
- kiedy ciasto przestygnie możesz delikatnie posypać cukrem pudrem















...coś o tym wiem....


14 komentarzy:

  1. Rabarbar u mnie obrodził, czas na ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam to ciasto!!! Nie ma bez niego lata! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię ciasto z rabarbarem, ale dzieci za nim nie przepadają, więc niezbyt często robię.

    OdpowiedzUsuń
  4. Z kruszonka jednak zawsze lepsze:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Och pyszności KOchana, niebo w gębie to musi być!

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie też gości latem i nie tylko, gdyż mam w zamrażalniku zawsze rabarbar do stycznia. Pycha ciasto a rabarbarem a babeczki z nim też piekę. Kompot z truskawkami i rabarbarem też uwielbiam.
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam!!! A na zielonej trawce to już w ogóle pycha:)
    ściskam bardzo serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przy takiej "instrukcji" to i chyba mi by się udał :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Z chęcią bym zjadła. Może zrobię w wolnej chwili.

    OdpowiedzUsuń
  10. mmmm ciasto z rabarbarem - PYCHA - super przepis - pozdrawiam Margot

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)