piątek, 3 czerwca 2016

Razowa focaccia - Wholemeal Focaccia








Może Włosi by krzyknęli - nie, tylko nie razowa! Nie jestem jednak Włoszką i wzbogaciłam tradycyjną focaccię o razową mąkę. Zrobiłam z niej małe kanapeczki, które doskonale nadają się na piknik lub też do różnych sałatek, na letnie przyjęcie w ogrodzie. Szwedzki stół będzie nie tylko smakowity ale również będzie wyglądał bosko. Liście szpinaku, zielona sałata, rzodkiewki, oliwki, pomidorki koktajlowe, kiełki.... Inwencja twórcza przy komponowaniu kanapek nie zna granic.



Razowa focaccia

Składniki:
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 2 szklanki mąki razowej do wypieków
  • 25 g drożdży
  • płaska łyżeczka soli himalajskiej
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
  • łyżeczka cukru
  • szklanka letniej wody
  • do posypania na górę - gruba sól morska i tymianek


Jak zrobić focaccię?

- do wody dodaj drożdże i cukier, wymieszaj
- wsyp do miski wszystkie suche składniki i dolewając rozczyn drożdżowy wyrabiaj ciasto
- w połowie wyrabiania dodaj olej
- kiedy ciasto będzie dość elastyczne odstaw je w ciepłe miejsce na 30 - 35 min.
- posmaruj blaszkę i posyp mąką
- rozwałkuj ciasto na około 1 -1.5 cm i rozłóż na blaszce, posmaruj jogurtem z odrobiną oleju i posyp grubą solą lub ziołami (u mnie tymianek)
- pozostaw ciasto do wyrośnięcia na około 15 - 20 min. 
- włóż ciasto do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na około 30 min.


Moja rada:

- ilość dolanej wody zależy od wilgotności mąki
- z focacci możesz robić kanapki, lub maczać kawałki w oliwie i occie balsamicznym (przepis tutaj)
- focaccię można też przekroić i przełożyć pastą serową, humusem albo innym dobrym smarowidłem














Może się skusicie?

10 komentarzy:

  1. U Ciebie Ava zawsze ciekawe pomysły...serdecznie pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  2. Focacci nigdy nie jadłam. Wygląda apetycznie, chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Swietny pomysł na przekąskę dla gości :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja wzbogacam nawet ciasto pod pizzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie i pięknie!!! Narobiłaś mi ochoty na małą przekąskę a jest prawie 22 :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniały pomysł. I smacznie i ładnie i kusząco. Akurat na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale smakowitości :) Lekkie przekąski, w sam raz na upały i przegonienie głoda :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny pomysł! Na pewno wykorzystam:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)