poniedziałek, 22 grudnia 2014

Proste pierniczki świąteczne - Christmas Gingerbread










   Jeden z najprostszych i najsmaczniejszych przepisów świata na świąteczne pierniczki do wycinania. Świetne jest również to, że ciastka nabierają wilgoci i nawet zawieszone na choince nie wysychają. W otoczeniu ulatnia się piernikowo - cynamonowa nuta, a ozdobione cieszą zmysły.

To prawdziwy, prosty przepis na świąteczne pierniczki. Wycinanie i ozdabianie polecam razem z dziećmi. Jeśli się skusicie to życzę dobrej zabawy :)


Proste pierniczki świąteczne

Składniki:
  • 300 g mąki
  • łyżeczka sody oczyszczonej
  • 100 g masła
  • 100 g cukru nierafinowanego
  • 6 łyżek miodu
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 1 łyżeczka imbiru
  • szczypta gałki muszkatowej 
  • łyżeczka kardamonu
  • szczypta soli

Jak zrobić pierniki?

- rozpuść w garnku miód, cukier i masło
- do miski dodaj pozostałe suche składniki, wymieszaj
- wyrabiaj ciasto, dodając do suchych składników mokre
- posyp delikatnie stolnicę mąką i wykrawaj ciastka
- układaj ciastka na blaszce wyłożonej pergaminem
- włóż ciastka do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na 8 - 10 min.
- kiedy ciastka przestygną poozdabiaj je lukrem









































U Was też są takie piernikowe ludziki?






zBLOGowani.pl

15 komentarzy:

  1. Piękne :)

    Wesołych Świąt Avo!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne pierniczki, ten jeden z napisem "don't eat me" jest genialny! :) Wygląda jak Ciastek ze Shreka, kojarzysz? Ja nie mam takich kulinarnych talentów i kupiłam gotowe pierniczki-ludziki razem z kolorowymi pisakami. Już nie mogę się doczekać ich dekorowania.
    Pozdrawiam. ;) http://inspiratium.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Avo ty chyba nie wychodzisz z kuchni . Kolejne pierniki , ciasteczka .... Oj ... Moja silna wola wymiękłaby wcześniej czy pózniej przy takiej ilości dobroci :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudne te pierniczki i na pewno pyszne...
    Nie mam pierniczków :( Tyle rzeczy mi w tym roku umknęło...
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Slicne pierniczki i cudowna maialas pomoc:) Ja wczoraj tez robilam z wnukiem, ale ciasteczka:) Twoje pierniczni z pewnoscia musza bardzo smakowac. Dziekuje za przepis, moze jeszcze zdaze jeszcze i takie zrobic, bo sporo juz zrobilam innych i musze tylko udekorowac...

    Duziekuje Avo i serdecznie Cie pozdrawiam oraz Zdrowych, rodzinnch Swiat Bozego Nardodzenia oraz Szczesliwego Nowego 2015 Roku Ci zycze, droga Avo:):)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak ja lubie pierniczki na choince... kochana, twoje są prześliczne!
    moc świątecznych uścisków

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj chyba nie takie proste :-)))

    Zdrowych i wesołych Świąt życzę ! :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawe czy smakują równie dobrze jak wyglądają ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny przepis na śliczne pierniczki. Ja już piekłam dwa razy. Ale ostatnie schowałam, żeby przechować do świąt :)
    Avo, Wesołych Świąt Bożego Narodzenia, spokoju i radości, miłego wypoczynku w gronie rodzinnym :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak zawsze perfekcyjna! Zdrowych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj nie mam foremki na ludzika, a szkoda. Dzisiaj pieczemy pierniczki - dopiero! Ale na choinkę już mam, bo litościwa koleżanka mnie obdarowała :-)
    Wesołych Świąt!
    Zapraszam do tagu/wyzwania związanego z propagowaniem Europejskiego Kodeksu Walki z Rakiem :-) http://plantacjapozytywnychmysli.blogspot.com/2014/12/troche-inny-tag.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Pan ciastek jest super:-) i te usta:-) u mnie pierniczki tez miały przeróżne wzory kończywszy na panu ciastku a właściwie pani ciastkowej, która stała się takowa po zdobieniu:-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)