czwartek, 7 sierpnia 2014

Ciasto ze śliwkami i olejem - Plum Cake & Oil









     Kolejny szybki przepis na ciasto ze śliwkami. W tym przepisie użyłam oleju rzepakowego zamiast masła. Ciasto może być z kruszonką, ale równie dobrze smakuje bez kruszonki. Zawsze to mniej kalorii:)



Ciasto ze śliwkami

Składniki:
  • 2 szklanki mąki
  • 1/3 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka kardamonu
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 jajka
  • 3/4 szklanki cukru
  • 3/4 szklanki oleju rzepakowego
  • 300-400 g wydrylowanych śliwek
  • dodatkowo: 500 - 600 g wydrylowanych śliwek

Jak zrobić ciasto?

- utrzyj jaka z cukrem na puszystą masę
- wsyp do miski wszystkie suche składniki i przesiej przez sito
- dodawaj do ubitych jajek na przemian oliwę i suche składniki
- wymieszaj i wylej na tortownicę wysmarowaną i wysypaną bułką tartą
- poukładaj na górze ciasta połówki śliwek
- włóż ciasto do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i piecz około 40-45 min.
- jeśli chcesz bardziej na bogato to górę ciasta możesz posypać kruszonką, wtedy wyjmij ciasto z piekarnika po 15 min. posyp kruszonką i wstaw ponownie do piekarnika


Kruszonka

Składniki:
  • 150 g mąki
  • 100 g masła
  • 100 g cukru
  • łyżeczka mielonego cynamonu

Jak to zrobić?

- zagnieć wszystkie składniki tak aby powstała kruszonka
- kruszonką posyp ciasto


Moja rada:

- kiedy robię to ciasto śliwkowe z kruszonką, dodaję dopiero po 15 minutach pieczenia ciasta
- wyciągam gorące ciasto z piekarnika i szybko na górze rozsypuję kruszonkę
- wkładam ciasto do piekarnika na kolejne 30 min.
- do ciast dodatkowo można podać sos śliwkowy, robiłam śliwkową konfiturę i odrobinę wykorzystałam






















Z kruszonką czy bez - każda wersja kusi aromatem śliwek.




12 komentarzy:

  1. Z kruszonką zdecydowanie najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Karmisz mnie od samego rana takimi pysznościami. Co tam kalorie.:) Wybieram z kruszonką :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O , to coś dla mnie, pożyczam przepis :-)))
    Dziękuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. O, tak, tak, z kruszonką poproszę:)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie proste i szybkie ciasta uwielbiam! Twoje wygląda bardzo smacznie!!!
    pozdrawiam kochana

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale narobiłaś mi ochoty! Łatwe i wygląda bardzo smakowicie - zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Normalnie chyba muszę kupić jakiś prodiż bo w tym moim byle jakim gazowym piekarniku z przydziału (służbowe mieszkanie), to większość ciast prędzej mi się spala niż piecze :-/

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj, wygląda przepysznie!!! Chyba wypróbuję. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Kocham to ciastko - jedno z moich ulubionych. Doskonały smak i wygląd.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)