piątek, 13 grudnia 2013

Kobiecy Lifestyle - ręce - Women's Lifestyle - hands







Ręce – dbaj o nie


Potrafią być czułe, delikatne, rozkoszne, ale mogą także krzywdzić, nieść zniszczenie i zło…

Uwielbiam cytat R.M. Rilk'ego:

„Ręka, która wprawia w ruch kołyskę, porusza światem”, ileż w tym prawdy.

Mówi się, że na rękach, a właściwie na dłoniach kobiety wypisana jest metryka. Dużo w tym prawdy, bo nawet patrząc na gwiazdy, które wygładziły i podciągnęły sobie to i owo, widać, że ich ręce zdradzają upływ czasu.
Nie uciekniemy przed czasem, jednak zawsze można sobie pomóc. Wszystko jest kwestią wyrobienia pewnych nawyków.
O ręce tak jak i o twarz trzeba dbać regularnie. Dobry krem do rąk to podstawa. Zaprzyjaźnij się z kremem do rąk, który wcieraj często, a szczególnie  po każdym myciu rąk.  Ja trzymam krem do rąk prawie wszędzie, w łazience, kuchni, sypialni i oczywiście w torebce. Tam gdzie możesz używaj gumowych rękawic

       Manicure rąk to wymóg  i obowiązek. Nie musisz mieć długich szponów, które na szczęście odeszły do lamusa, ale ładnie przycięte paznokcie zawsze. Dłonie też lepiej wyglądają, kiedy paznokcie pokryte są lakierem. Uwielbiam jasne, pastelowe barwy i oczywiście french manicure. Pasuje prawie do wszystkiego i zawsze wygląda estetycznie i elegancko.


Najczęściej manicure robię sama, jednak od czasu do czasu powierzam ręce profesjonalistom, szczególnie przed wielkim wyjściem.
Nie jestem zwolenniczką sztucznych tipsów. Pamiętam jak dość dawno temu miałam ważne wystąpienie. Nie było jeszcze wtedy żadnych żelowych paznokci i innych tego typu zdobyczy kosmetologii. Kupiłam sobie doklejane paznokcie, które pomalowałam jasnym lakierem w odcieniu oliwki. Był to najnowszy trend, a dodatkowo jeszcze barwa komponowała się z moją nową kreacją. Pierwszy tips już mi odpadł w samochodzie. Zanim dojechałam na miejsce odpadły kolejne dwa. Na szczęście miałam w samochodzie zmywacz i bardzo jasny lakier, który uratował całą sytuację. Wyleczyłam się z tipsów i przedłużania paznokci.
Muszę również przyznać, że wręcz obsesyjnie myję ręce, a krótkie  paznokcie łatwiej utrzymać w czystości. Lubię gotować, czemu wcale nie pomagają długie paznokcie. Dziwię się, że w niektórych renomowanych programach kulinarnych prezenterki mają pomalowane ciemnym lakierem paznokcie, na rękach pierścionki i takimi dłoniami mieszają potrawę. W mojej kuchni większość rzeczy i tak robi robot, do mieszania zawsze zdejmuję pierścionki, a jeśli mam pomalowane paznokcie to  zakładam cienkie rękawiczki chirurgiczne.


Myj - wręcz obsesyjnie myj ręce!

Czy zdarzyło ci się być w publicznej toalecie, gdzie po wyjściu z kabiny kobieta staje przed lustrem, poprawia makijaż, wyciąga puder lub szminkę z torebki, poprawia włosy i wychodzi. Na szczęście jest to widok dość rzadki, ale parę razy zdarzyło mi się zaobserwować taką sytuację. Dlatego właśnie jak wychodzę z publicznej toalety zawsze dotykam klamkę przez chusteczkę higieniczną. To nie jakaś obsesja, ale klamki zwłaszcza w toaletach to siedlisko bakterii.
Wszyscy w moim domu mają wyrobiony nawyk przy wchodzeniu do domu, że pierwsze kroki kierują do łazienki i myją ręce.


Zafunduj dłoniom peeling i maskę

Na ręce świetnie działają peelingi, szczególnie kawowy, do którego warto dodać kilka kropli olejku i pozostawić na dłużej. Jest to świetna maska regenerująca skórę rąk. Potem zawsze należy nałożyć tłusty krem do rąk, a jeszcze lepiej założyć bawełniane rękawice z odżywką. Dobrze jest też do kremu dodać kilka kropli oliwki.
Na ręce patrzę kompleksowo, czyli nie tylko dłonie, ale cała ręka aż do ramienia. Z wiekiem najczęściej występuje problem tzw. motylków,  więc trzeba ćwiczyć. Kiedy jesteśmy młodymi mamami to dźwigamy dzieci, wózki, nosidełka, zwijamy i prasujemy sterty bielizny i innych rzeczy… Nasze ręce naprawdę przenoszą ciężary i mocują się prawie jak na zawodowym ringu. Przed czterdziestką jednak trzeba rekom pomóc ćwiczeniami. Dłużej będziemy mogły cieszyć się bardzo krótkimi rękawkami i odkrytymi ramionami.

Kup sobie też ostrą gąbkę i codziennie okrężnymi ruchami masuj ramiona. Skóra będzie nie tylko gładka, ale także długo pozostanie jędrna.
Jeszcze jedna ważna rzecz. Tyle mówi się o depilacji nóg, a prawi wcale o depilacji rąk. Kobiety mają także często problem w tym miejscu. Widziałam zadbane kobiety, pięknie ubrane, a ręce, zwłaszcza część przedramienia była bardzo owłosiona. Wręcz nie chciało mi się wierzyć, że kobieta może mieć takie włosy na rękach. Jednak jak widać wszystko jest możliwe.
Preparatów do depilacji jest całe mnóstwo, plus oczywiście depilacja mechaniczna. To ty wybierasz co dla ciebie jest najlepsze!
Dobrym wybielaczem do rąk jest najzwyklejsza cytryna. Oprócz tego pięknie czyści i wybiela paznokcie. Jeśli natomiast do soku z cytryny dodasz olejek rycynowy to dodatkowo wzmocnisz paznokcie.


Rękawiczki to atrybut

Tak, rękawiczki to atrybut eleganckiej kobiety. Nie tylko chronią przed zimnem, ale doskonale uzupełniają strój i dodają wiele uroku. Gdyby ich tak jeszcze nie gubić!!!. Kiedy pomyślę ile par rękawiczek zgubiłam… i to najczęściej w ten sam sposób. Najczęściej kiedy jadę z mężem samochodem. Parkujemy, on otwiera mi drzwi, ja wysiadam i idziemy… a rękawiczki z moich kolan lądują przed samochodem, czego najczęściej nikt z nas nie zauważa. Teraz już się wyczuliłam i najczęściej nie popełniam tego błędu, ale kiedyś… poszło kilka ładnych par…
Uwielbiam długie rękawiczki, mam nawet jedną parę czarnych, skórzanych, które po zmarszczeniu pasują do długich rękawów. Coś jednak w tej „Gildzie” było. Jako nastolatka byłam zafascynowana tą sceną i miałam ją wyćwiczoną do perfekcji :)






Męskie dłonie

Choć piszę tu o kobietach nie mogę przy tym temacie pominąć mężczyzn. Ręce u mężczyzn to jest zawsze to, na co zwracam uwagę. Muszą być czyste z przyciętymi paznokciami.  Brudne ręce dyskwalifikują, przynajmniej u mnie, każdego mężczyznę, no chyba, że naprawiał samochód lub zmieniał mi koło…
Patrząc na dłonie mężczyzny mogę bardzo wiele o nim powiedzieć - właściwie "mam go na dłoni". Nie chwaląc się stałam się prawdziwą specjalistką w tym temacie – lata obserwacji zrobiły swoje.
Wiem, że mężczyźni coraz bardziej o siebie dbają, ja jednak nie lubię przesadnego manicuru z wypolerowanymi paznokciami i nie daj Boże pociągniętymi lakierem, o nie...
Ważne jest też podanie dłoni. Nie znoszę dłoni „baletniczki” u faceta. Jeśli ściska dłoń jak „mdlejąca królewna”, to po cichu dostaję furii i w życiu bym z kimś takim nie chciała współpracować. Mężczyzna to facet, na którego ramieniu mamy się wesprzeć, a feministki niech wspierają się na klamce lub ścianie.
Mam nadzieję, że nikogo nie uraziłam :)
.
Moje sprawdzone sposoby:

- krem do rąk Avene
- maska/peeling  z kawy z dodatkiem olejku Bio-oil
- bawełniane rękawiczki z odżywką na noc, raz w tygodniu
- wcieranie w ręce cytryny /nigdy po wyciśnięciu jej nie wyrzucam tylko przecieram ręce/, doskonale zapobiega przebarwieniom


    
 Zrób pelling:

- 2 łyżki brązowego cukru, łyżka soku z cytryny, łyża oliwy, wymieszaj
- masuj delikatnie dłonie przez kilka minut


Moja kultowa maska jeszcze z czasów Babci:

Sposób 1:


Ugotuj ziemniaka w koszulce, rozgnieć go widelcem, dodaj trochę mleka i oliwy, nałóż na dłonie na 15-20 min. Zmyj maskę i wetrzyj krem.



     Sposób 2:

- ugotuj krochmal /na 1 litr wody 2 łyżki mąki ziemniaczanej/
- dodaj 2 łyżki oliwy
- włóż ręce do przestudzonej papki na 20 min.
- po spukaniu, wetrzyj w ręce krem


 Ćwiczenia rąk:

          - tradycyjne pompki

- rozciąganie palców
- ćwiczenia z ciężarkami










Zawsze noszę w torebce



Ćwicz dłonie i otulaj przed zimnem


Opublikowano: http://przepis-na-kobiete.pl/Artyku%C5%82y/616/kobiecy-lifestyle-r-ce-women-s-lifestyle-hands

Jak dbacie o ręce i dłonie?


25 komentarzy:

  1. Też mam obsesyjny nawyk mycia rąk, jeszcze z pracy. Tam musiałam myć przed każdym zabiegiem i po. :) I też nie lubię zniewieściałych facetów, ale zadbanych tak. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. o dłonie to ja też bardzo dbam, mam teraz super peeling do rąk z eveline pachnie wanilią i super je wygładza

    OdpowiedzUsuń
  3. Eveline ma coraz lepsze kosmetyki, chyba mu się przyjrzę.

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo interesujacy post :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja również obsesyjnie myje ręce ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne rady. Maseczkę na pewno wypróbuję. Kiedy wracam do domu, podobnie jak Ty, pierwsze kroki kieruję do łazienki i myję ręce. Mam bardzo szczupłe dłonie, moja babcia miała takie same, martwi mnie to, bo chociaż dbam o nie, to nie wyglądają tak, jak bym chciała. Pozdrawiam Cię ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ciesz się z tego, szczupłe dłonie u kobiet zawsze ładnie wyglądają, buziaki.

      Usuń
    2. No niekoniecznie w moim przypadku, bo skóra nie jest już ładnie napięta...

      Usuń
  7. Zapomniałam dodać, bardzo elegancko wyglądasz w płaszczu.

    OdpowiedzUsuń
  8. świetny pomysł dużo ciekawych informacji:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne rady, chętnie skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny post. I bardzo ciekawe rady;)Ja ręce chyba myje 1000 razy dziennie;) buziaczki kochana

    OdpowiedzUsuń
  11. Na pewno przydatny post, gdyż nie dość, że zima to jeszcze okres sprzątania i różnych prac z wiązanych ze świętami. Masz rację, że przyrządzanie potraw w pierścionkach i z lakierem na paznokciach to masa różnych bakterii i lakieru w potrawie...fuj. Toalety tak samo, więc ręce umyć to podstawa, zwłaszcza po przyjeździe z różnych miejsc- które się przeszło w mieście. Post dla wszystkich-pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. spróbujé ziemniaczanek maski - moje dłonie trochę cierpią z powodu mrozu

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny post i śliczna stylizacja z płaszczem. Nie znam przepisu na maseczkę z ziemniaka, ale chętnie ją wypróbuję. Myślę, że szyja też by ją polubiła :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Też przed wyrzuceniem wyciśniętej cytryny przecieram nią ręce.

    OdpowiedzUsuń
  15. odżywczy krem i bawełniane rękawiczki to najlepsi przyjaciele moich dłoni :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kolejne dobre rady, musze sobie zanotowac:))

    OdpowiedzUsuń
  17. Krem mam zawsze pod ręką, sprzątam w rękawiczkach. O ćwiczeniach nie myślałam więc skorzystam z Twojej rady :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetne rady, zwłaszcza w okresie zimowym, kiedy dłonie są przesuszone:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo lubię krem do rąk avene :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)