wtorek, 20 sierpnia 2013

Skordalia z grillowanym bakłażanem








     Kocham Grecję. Właśnie  stamtąd przywiozłam kilka przepisów, które bardzo lubię i najczęściej robię je latem. To przecież sezon pachnących warzyw i owoców.

    Skordalia nazywana inaczej pastą czosnkową może być doskonałą przystawką lub dodatkiem do ryb, zwłaszcza dorsza lub grillowanych warzyw.


Trochę historii

    Skordalia, skordhalia lub skorthalia to grecki gęsty sos, pasta lub pure, którego podstawę stanowi czosnek, oliwa, sok z cytryny lub ocet, a bazą są ziemniaki, migdały, orzechy lub czerstwy, namoczony chleb. Kiedyś była ucierana w moździerzu. Nazwa skordalia ma nawiązywać do potrawy starożytnych Ateńczyków.

    Skordalia często podawana jest w Grecji z rybą, smażonymi lub gotowanymi warzywami.



Jak to zrobić?
Składniki:
  • 3-4 średnie ziemniaki
  • 4 ząbki czosnku
  • 1/3 szklanki oliwy
  • sok z jednej cytryny
  • sól
    Ziemniaki ugotuj w osolonej wodzie i zmiksuj. Ja przecisnęłam przez praskę do ziemniaków. Czosnek rozetrzyj z solą (pół płaskiej łyżeczki). Dodaj do ziemniaków czosnek, ucieraj. Dodawaj do ziemniaków oliwę i sok z cytryny, ucierając lub miksując. Pasta wyśmienicie smakuje z grillowanym bakłażanem


Grillowany bakłażan

    Pokrój bakłażana w centymetrowe plastry, posól, połóż na sito i przyciśnij talerzykiem na około 30-40 min. Następnie opłucz bakłażana, osusz papierowym ręcznikiem, natrzyj oliwą i grilluj z każdej strony 3-4 min. Podaj z pastą skordalią i oliwkami.


Moja rada:

    Jeśli chcesz podać skordalię wykwinnie jako przystawkę, nadziej ją do szprycy do ciasta i zrób na bakłażanie małe różyczki :)





















Rodos






12 komentarzy:

  1. jak dla mnie wyglada bajecznie i bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm niby prosty pomysl ale taki fajny!

    zapraszam do mnie - aschaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmmm , wygląda tak pysznie. <33
    Zawsze na Twoim blogu są same pysznosci.!
    Piękne zdjęcia z Grecji.

    OdpowiedzUsuń
  4. I znów coś ciekawego. W sam raz dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy raz słyszę o takim daniu, fajnie wygląda; )

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam greckie potrawy! piękne zdjęcia!

    zapraszam do mnie:
    www.quitenormally.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Greckie jedzenie nie jest dla mnie ;) Piękne widoczki! ^^

    OdpowiedzUsuń
  8. i jedzenie i widoki, bajeczne:) uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. U Ciebie to tylko podziwiać,to pyszne jedzenie:))

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo smaczne jedzonko i piękne widoki.
    Mania, mania1269.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawe te Twoje przepisy...piękne zdjęcia...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  12. Grecja zawsze mi się podobała pod względem architektury... Ateny, bardzo chciałabym tam pojechać. Danie wygląda bardzo fajnie, chętnie bym skosztowała ;))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)