poniedziałek, 22 lipca 2013

Pierogi z kaszą i warzywami







     Pierogi z kaszą i warzywami szczególnie dobrze smakują wiosną i latem. Ich kaloryczność można ograniczyć do minimum, więc polecam na obiad dla smakoszy.


      Polecam je dlatego, że wypróbowałam kilka przepisów i ten jest najlepszy. Ciasto można rozwałkować bardzo cienko, a elastyczna otoczka prawie otula delikatny farsz.
       Ważne jest aby ciasto rozwałkować bardzo cienko. Ja do lepienia wykorzystuję plastikowy przyrząd.

      Pierogi kładziemy na osolony wrzątek, zmniejszamy płomień i gotujemy około 10 min.


Składniki na farsz:
  • opakowanie kaszy gryczanej
  • 4-5 marchewek
  • zielenina: pietruszka, kolendra, koperek
  • 1 jajko
  • sól i pieprz 

     Kaszę gotujemy, marchewkę obieramy, ścieramy na na tarce i przez 1-2 min. szklimy na łyżce oliwy. Łączymy z pozostałymi składnikami, dodajemy sól i pieprz do smaku.


Składniki na dip do pierogów:
  • 3 marchewki
  • pół jogurtu greckiego
  • łyżka majonezu
  • 1 marynowana papryczka chili
  • 1 mała dymka

      Marchewki ścieramy na tarce o grubych oczkach, miksujemy z jogurtem, dodajemy papryczkę i dymkę, a na koniec łyżkę majonezu, doprawiamy do smaku.

    









Dip do pierogów
 

 

















13 komentarzy:

  1. Wygląda to smakowicie,aż żałuję że prawie nie gotuję:)

    OdpowiedzUsuń
  2. o mniam.. az zachciało mi sie zrobic takie pierogi...

    OdpowiedzUsuń
  3. Chciałoby się zjeść takie pierogi. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj. Kolejne pyszne danie. Koniecznie muszę spróbować. Zupkę zjadłam, jednak achów nie było, ale o takich pierogach słyszałam. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierogi uwielbiam,tylko jeść i jeść;)

    OdpowiedzUsuń
  6. o jaa ! jak to smakowicie wygląda !

    OdpowiedzUsuń
  7. Intrygujące to nadzienie! I ten dip bardzo fajny. W takim wydaniu pierogów jeszcze nie robiłam, muszę wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają pięknie, ale kasza nie dla mnie. :) Nie przepadam. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. łojezu jaka jestem głodna <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie podane i zapewne przepyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  11. pięknie zrobione, podane i polane-czegóż chcieć więcej? :)
    Bardzo fajny pomysł na nadzienie, z chęcią bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)